Regulamin sklepu napieknewlosy.pl
Co to za dokument i dlaczego jest taki dziwny (jak na regulamin)?
Skoro oferujemy Ci najlepszą wiedzę i kosmetyki do pielęgnacji włosów, to chcemy aby równie dobre były wszystkie Twoje doświadczenia związane z dokonywaniem u nas zakupu. Za element takiego doświadczenia uważamy również sposób przedstawienia Ci informacji dotyczących Twoich praw i obowiązków oraz zasad, na których możesz dokonać u nas zakupu. Serwowanie Ci ściany tekstu podzielonej na paragrafy i przesączonej żargonem prawniczym jest jak spanie z mokrymi włosami – po prostu tego nie robimy, i tak jak produktów z itchy M's w składzie, nie znajdziesz tego w naszym sklepie.
Zamiast tego, stworzyliśmy dokument w formie przejrzystych „pytań i odpowiedzi” (zamiast tradycyjnych „paragrafów), aby ułatwić Ci znalezienie kluczowych informacji, a nasz prawnik okrasił go swoim specyficznym poczuciem humoru. Ów prawnik uznał również, że dobry regulamin, przy zapewnieniu dostępu do niezbędnych informacji, nie może być długi. Jako kryterium „długości” przyjęliśmy włosy Agi – i faktycznie, po wydrukowaniu tekstu regulaminu, jest on od nich krótszy.
Dobrze – wprawdzie żartów jeszcze nie koniec, ale pamiętaj, że mimo naszego poczucia humoru i „nieprawniczej” budowy regulaminu i użycia w nim zrozumiałego języka, określa on treść umowy jaką zawierasz dokonując zakupu w sklepie.
1. Kto prowadzi sklep? Z kim zawierasz umowę?
Sklep jest prowadzony przez firmę Fractal Solutions sp. z o.o. Siedzibą spółki jest Warszawa (00-833), a jej adres rejestrowy to ul. Sienna 72/8. Pamiętaj jednak, że jest to adres rejestracji spółki i nie służy do dokonywania zwrotów, ani innej korespondencji związanej ze sklepem (adres do tego służący znajdziesz w pkt. 2.)
Spółka jest zarejestrowana w Rejestrze Przedsiębiorców Krajowego Rejestru Sądowego pod numerem KRS 0000905800, a jej akta rejestrowa przechowuje Sąd Rejonowy dla m. st. Warszawy w Warszawie, XIII Wydział Gospodarczy Krajowego Rejestru Sądowego. Jej NIP to 5272960840 a REGON 389173213. Kapitał zakładowy Spółki to 5.000 zł.
To właśnie ta spółka, jako sprzedający, będzie drugą stroną umów, które zawierasz korzystając ze sklepu. Żeby jednak było bardziej swojsko, mówiąc w dalszej części regulaminu o tej spółce, będziemy mówić per „my”. Miło Cię poznać!
2. Jak możesz kontaktować się z nami? Jak my będziemy kontaktować się z Tobą?
Możesz kontaktować się z nami na następujące sposoby:
- pod adresem mailowym: kontakt@napieknewlosy.pl
- pod numerem telefonu: 797 379 540
- pod adresem korespondencyjnym: Chełmżyńska 253A 04-458 Warszawa
My z kolei będziemy komunikować się z Tobą mailowo, telefonicznie, przez korespondencję pocztową oraz przez formularze w naszym sklepie.
3. Kto może dokonać zakupu w naszym sklepie?
W naszym sklepie kupować mogą zarówno osoby indywidualne, osoby które prowadzą jednoosobowe firmy, a także osoby prawne i podobne podmioty które są zdolne do zawierania umów (czyli np. spółki czy też fundacje oraz stowarzyszenia). W imieniu osób prawnych i podobnych podmiotów, muszą działać osoby, które zgodnie z prawem mają prawo do ich reprezentowania (członkowie zarządów lub wspólnicy – w zależności od rodzaju podmiotu) lub otrzymały stosowne upoważnienie w postaci pełnomocnictwa lub prokury.
Osoby niepełnoletnie powyżej 13 roku życia oraz częściowo ubezwłasnowolnione, muszą dysponować zgodą swojego opiekuna prawnego. Niestety osoby ubezwłasnowolnione całkowicie oraz niepełnoletnie, mające poniżej 13 lat, nie mogą samodzielnie dokonać zakupu.
4. Kto to jest konsument i co wiąże się z byciem konsumentem? Czy kupując „na firmę” jestem konsumentem?
Jeśli kupujesz coś u nas, czy też zakładasz u nas konto jako osoba fizyczna i robisz to bez bezpośredniego związku z działalnością gospodarczą, to zgodnie z prawem jesteś tzw. konsumentem, co oznacza, że przysługują Ci pewne przywileje, o których dalej będzie mowa w regulaminie (w szczególności prawo do rezygnacji z zakupów w ciągu 14 dni).
Jeżeli dokonujesz zakupu jako osoba fizyczna prowadząca indywidualną działalność gospodarczą (tak, również wtedy, gdy robisz zakup „na firmę”), lecz nie dokonujesz zakupu jako „zawodowiec” to będą Ci również przysługiwać uprawnienia konsumenta, przewidziane w tym regulaminie.
Dla zobrazowania – takim zawodowcem będzie osoba, która zajmuje się odsprzedażą kosmetyków do włosów i w tym celu je kupuje (choć to dziwne, bo to tak jakby zupełnie jakby nie wiedziała o naszej super hurtowni online b2b.wwwlosy.pl), zaś „niezawodowcem” będzie osoba, która kupuje wcierkę Banfi, ale jako zapach do biura swojej firmy (tak, podobno są osoby, które lubią zapach Banfi – Aga też uważa, że to dziwne).
Podmioty inne niż osoby fizyczne, nigdy nie będą miały uprawnień konsumenckich.
5. Jakie wymagania techniczne musisz spełnić, aby korzystać ze sklepu? Jaką minimalną długość włosów musi mieć użytkowniczka/ użytkownik sklepu?
Wystarczy posiadać urządzenie komputerowe (np. komputer stacjonarny, laptop, tablet, smartfon) z dostępem do Internetu, wyposażone w przeglądarkę internetową z włączoną obsługą javascript oraz plików cookies. Nie wymagamy żadnej minimalnej długości włosów – mogą u nas kupować (i faktycznie kupują) nawet osoby pozbawione włosów. W końcu Włosing to przede wszystkim dbanie o skórę głowy :)
6. Jakie zagrożenia mogą towarzyszyć korzystaniu ze Sklepu? Jakie zabezpieczenia stosujemy? Co Ty możesz zrobić, aby zminimalizować ryzyko?
Korzystanie ze sklepu wiąże się ze specyficznymi zagrożeniami. Nie są to zagrożenia „fizyczne”, a zagrożenia natury informatycznej – takie jak próba podszycia się pod naszą stronę przez inne osoby i wyłudzenia w ten sposób od Ciebie danych, pieniędzy lub próba bezprawnego przechwycenia komunikacji pomiędzy Tobą a naszym sklepem.
Aby zminimalizować ryzyko wystąpienia tych zagrożeń, o których mowa wcześniej, stosujemy różne zabezpieczenia: w tym w szczególności certyfikat SSL, który zapewnia szyfrowanie komunikacji między Tobą a naszym sklepem (czyli uniemożliwia jej „odczytanie” przez innych użytkowników Internetu), a także pozwala Ci zweryfikować, czy strona na której jesteś, na pewno należy do nas.
Ty też możesz poczynić pewne kroki, które poprawią poziom Twojego bezpieczeństwa. Zawsze uważnie weryfikuj, czy na pewno znajdujesz się na naszej stronie – sprawdź dokładnie, czy w adresie strony nie ma żadnych literówek oraz czy przy adresie jest symbol zielonej kłódki. Korzystaj ze sprzętu komputerowego zabezpieczonego programem antywirusowym i firewallem oraz unikaj korzystania z publicznych, niezabezpieczonych hasłem sieci bezprzewodowych (więc jeśli akurat przetrząsasz drogeryjne półki w centrum handlowym i chcesz sprawdzić, czy akurat nie lepiej kupić swój szampon u nas, to lepiej połącz się z Internetem z użyciem sieci komórkowej, a nie przez sklepowe WiFi). Nigdy nie podawaj swoich danych logowania do konta w sklepie innym osobom.
7. Czego nie możesz robić korzystając ze sklepu? Z jakimi konsekwencjami możesz się liczyć, jeśli naruszysz te zakazy?
Korzystając ze sklepu oraz komunikując się z nami, nie wolno Ci dostarczać treści bezprawnych, podejmować działań destabilizujących działanie sklepu oraz podawać nieprawdziwych danych osobowych. Dla dobra swoich włosów lepiej tego nie rób, bo w przypadku naruszenia tych zakazów, możemy pozbawić Cię prawa do korzystania ze sklepu.
8. Co to jest konto? Jak je założyć i usunąć?
Konto to bezpłatna i opcjonalna (tj. niekonieczna do dokonywania zakupów) usługa, która każdej włosomaniaczce i włosomaniakowi ułatwi dokonywanie zakupów. Pozwala Ci ona zapamiętać adresy wysyłki (żeby nie wpisywać ich za każdym razem), a także pozwala na łatwy dostęp do historii zamówień, podglądu ich statusów, a także do tzw. przechowalni, umożliwiającej zapisywanie produktów, które chcesz kupić później (co jednak nie wiąże się z żadną formą ich rezerwacji). Do konta logujesz się za pomocą indywidualnego loginu i hasła. Możesz też w każdej chwili z niego zrezygnować: wystarczy, że zgłosisz prośbę na naszego maila kontakt@napieknewlosy.pl
Zarówno rejestracji konta, jak i logowania na nie, możesz dokonać za pomocą swojego konta na Facebooku lub w Google.
9. Co to jest newsletter? Jak się do niego zapisać i z niego wypisać?
Newsletter to bezpłatna usługa, w ramach której regularnie dostajesz od nas maila zawierające informacje o naszych nowych produktach, promocjach i włosingowych ciekawostkach. Możesz się na niego zapisać przez specjalny formularz na naszej stronie albo też zaznaczając odpowiednią zgodę przy rejestracji konta.
Wypisać się z newslettera możesz na dwa sposoby: wysyłając do nas stosowną wiadomość z maila, który podałeś/aś nam przy zapisie na newsletter, lub też klikając link do wypisania się, który znajduje się w każdej otrzymywanej w ramach newslettera wiadomości.
10. Na czym polega usługa powiadomienia o produkcie?
Jeśli jakiś produkt jest niedostępny w naszym sklepie, na karcie produktu możesz wybrać opcję „powiadom o dostępności”, dzięki czemu otrzymasz maila w momencie, gdy produkt ponownie będzie dostępny, aby z prędkością błyskawicy móc go zamówić.
11. Jak dokonać zakupu w naszym sklepie?
Zakupu dokonujesz umieszczając wybrane produkty w „koszyku” (przycisk „do koszyka” znajdujący się na liście produktów lub na karcie produktu). Po dodaniu produktu do koszyka możesz wybrać inne produkty (klikając „kontynuuj zakupy”) lub też od razu przejść do finalizacji zamówienia klikając „złóż zamówienie”. W przypadku, gdy nie wybrałeś/aś od razu po dodaniu produktu opcji finalizacji zamówienia, aby dokonać zakupu, przechodzisz do podsumowania zawartości koszyka (poprzez kliknięcie ikony „koszyka” zakupowego w prawym górnym rogu strony). Po weryfikacji, prawidłowości umieszczonych w „koszyku” produktów, klikasz „zamawiam” i podajesz swoje dane niezbędne do realizacji wysyłki (lub logujesz się do swojego konta, w którym dane te zostały zapamiętane), wybierasz sposób dostawy i metodę płatności oraz zatwierdzasz zakup. Po zatwierdzeniu zakupu, na maila otrzymasz jego potwierdzenie.
12. Jak i kiedy płacisz za zamówiony produkt?
Za zakupiony u nas towar musisz zapłacić w terminie 10 dni od dnia jego dokonania, pod rygorem możliwości jego anulowania. Płatności możesz dokonać za pomocą przelewu tradycyjnego, usług szybkich płatności Blue Media (obsługiwanej przez Blue Media S.A. z siedzibą w Sopocie przy ul. Powstańców Warszawy 6) lub Przelewy24 (obsługiwanej przez PayPro Spółka Akcyjna z siedzibą w Poznaniu przy ul. Kanclerskiej 15), w ramach których możesz zapłacić BLIKiem oraz kartą płatniczą, a także PayPal (obsługiwanej przez PayPal (Europe) S.a r.l. & Cie, S.C.A., 5. kondygnacja 22–24 Boulevard Royal, L-2449, Luksemburg). Przy wyborze płatności PayPal naliczana jest dodatkowa prowizja od 1% do 2% w zależności od regionu. Nie oferujemy płatności za pobraniem.
Akceptując nasz regulamin zgadzasz się, abyśmy dostarczyli Ci paragon w formie elektronicznej.
13. Jak i kiedy dostarczymy Ci zamówiony produkt? Czy możliwy jest odbiór osobisty? A wysyłacie za granicę?
Produkty zostaną Ci przesłane w terminie do 7 dni od chwili zapłaty (a zazwyczaj dużo szybciej tj. w ciągu ok. 2 dni – przecież wiemy, że bez ulubionej wcierki ciężko aż tyle wytrzymać), za pomocą wybranego przez Ciebie sposobu tj. kuriera Inpost, paczkomatu Inpost, odbioru w punkcie Poczty Polskiej, kuriera DPD oraz kuriera Pocztex 48.
Niestety nie oferujemy możliwości odbioru osobistego.
Wysyłamy również za granicę, przy czym poszczególne kraje mogą różnić się jeśli chodzi o dostępne możliwości dostawy. Może zdarzyć się tak, że wysyłkę do niektórych krajów zawiesimy z przyczyn technicznych. Aktualne informacje na ten temat znajdziesz tutaj. Dla wysyłek zagranicznych obowiązuje czas dostawy zależny od każdego kraju docelowego zgodny z szacunkowymi terminami (zatem osoby uzależnione od swojej wcierki powinny zamawiać z wyprzedzeniem).
14. Jaka jest nasza odpowiedzialność za towar?
„Pozbawiony wad i zgodny z opisem” – taki właśnie produkt mamy obowiązek Ci dostarczyć. Jeśli dostarczymy Ci produkt wadliwy, to masz możliwość skorzystania z tzw. rękojmi, która pozwala Ci m.in. żądać naprawy towaru. Jednak w związku z tym, że trudno wyobrazić sobie naprawienie np. wcierki (nawet nie przychodzi nam do głowy, jakby miało to wyglądać), to musisz zadowolić się pozostałymi uprawnieniami – wymianą na towar niewadliwy, obniżeniem ceny lub wreszcie odstąpieniem od umowy (czyli rezygnacją z zakupu i żądaniem zwrotu pieniędzy). Zgodnie z prawem rękojmia trwa przez okres dwóch lat.
Zmiana od 08.02.2023:
„Pozbawiony wad i zgodny z opisem” – taki właśnie produkt mamy obowiązek Ci dostarczyć. Jeśli dostarczymy Ci produkt wadliwy, to masz możliwość skorzystania z tzw. rękojmi, która pozwala Ci m.in. żądać naprawy towaru. Jednak w związku z tym, że trudno wyobrazić sobie naprawienie np. wcierki (nawet nie przychodzi nam do głowy, jakby miało to wyglądać), to chyba musisz zadowolić się pozostałymi uprawnieniami – wymianą na towar niewadliwy, obniżeniem ceny lub wreszcie odstąpieniem od umowy (czyli rezygnacją z zakupu i żądaniem zwrotu pieniędzy). Pamiętaj, że zasadniczo najpierw musisz zażądać wymiany towaru, a odstąpić lub żądać obniżenia ceny możesz dopiero w określonych prawem przypadkach (czyli w szczególności, jeżeli odmówimy doprowadzenia towaru "do porządku", nie zrobimy tego mimo Twojego żądania, towar pomimo wymiany nadal jest wadliwy lub też, gdy wada jest na tyle poważna, że uzasadnia odstąpienie od umowy albo obniżenie ceny od razu).
Zgodnie z prawem rękojmia trwa przez okres dwóch lat.
Ponosimy też prawną odpowiedzialność za świadczenie usług cyfrowych, które dostarczamy nieodpłatnie – czyli newslettera, konta i powiadomienia o produktach. W przypadku, gdy działają nieprawidłowo, możesz żądać doprowadzenia ich „do porządku”, a w wybranych wypadkach (podobnie jak w przypadku wyżej opisanej odpowiedzialności za produkty fizyczne), odstąpić od umowy lub żądać obniżenia ceny. Wiemy, że w przypadku nieodpłatnych usług brzmi to jak bezsens, ale kazali nam poinformować Was o tym, to informujemy 😊
15. Jak możesz złożyć reklamację?
Jeśli masz zastrzeżenia co do funkcjonowania sklepu, co do naszych produktów lub czegokolwiek innego (choć lojalnie uprzedzamy, że reklamacji dotyczących tego, co się dzieje w Sejmie owszem wysłuchamy i pocieszymy, lecz niespecjalnie jesteśmy w stanie w tym zakresie skutecznie pomóc) możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, produkt, do którego masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, a reklamacja dotyczy konkretnego zamówienia, prosimy także o wskazanie jego numeru – zarówno w reklamacji, jak i na przesyłce, w której odsyłasz towar (w przypadku fizycznych produktów). Pamiętaj, aby przed odesłaniem ew. wadliwego fizycznego produktu, wcześniej skontaktować się z nami– wówczas określimy, czy do rozpoznania reklamacji konieczne jest odesłanie produktu.
Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.
Zmiana od 08.02.2023:
Jeśli masz zastrzeżenia co do funkcjonowania sklepu, co do naszych produktów lub czegokolwiek innego (choć lojalnie uprzedzamy, że reklamacji dotyczących tego, co się dzieje w Sejmie owszem wysłuchamy i pocieszymy, lecz niespecjalnie jesteśmy w stanie w tym zakresie skutecznie pomóc) możesz złożyć reklamację – pisemnie lub e-mailowo, za pośrednictwem danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2. W reklamacji wskaż swoje dane osobowe, produkt, do którego masz zastrzeżenia oraz opis tych zastrzeżeń, a także opisz swoje żądanie w związku z reklamacją. Aby ułatwić nam pracę, a reklamacja dotyczy konkretnego zamówienia, prosimy także o wskazanie jego numeru – zarówno w reklamacji, jak i na przesyłce, w której odsyłasz towar (w przypadku fizycznych produktów). Pamiętaj, aby przed ewentualnym odesłaniem wadliwego fizycznego produktu, wcześniej skontaktować się z nami – wówczas określimy, czy do rozpoznania reklamacji konieczne jest odesłanie produktu albo też zaoferujemy odebranie go od Ciebie.
Twoją reklamację rozpoznamy i poinformujemy Cię o naszej decyzji, w terminie 14 dni od jej złożenia. Jeśli nie będziemy tego w stanie zrobić w tym terminie, poinformujemy Cię o tym, jakie są tego powody oraz wskażemy nowy termin rozpoznania reklamacji, nie dłuższy niż kolejne 14 dni.
16. Jak możesz zrezygnować z dokonanych zakupów? Kiedy nie możesz tego zrobić? Co wiąże się z odstąpieniem od umowy? Czy mogę zwrócić już otwarte opakowanie?
Rezygnacja z naszych kosmetyków? To byłoby dość dziwne, ale teoretycznie istnieje taka możliwość. Każdemu zdarza się czasami po prostu rozmyślić – ważne jednak, aby zrobić to przed otwarciem opakowania, ale o tym za chwilę.
Jako konsument (wyjaśnienie tego słowa w pkt 4), w terminie 14 dni od dnia otrzymania fizycznego produktu (albo pozostawienia go u innej osoby przez doręczyciela), masz prawo do rezygnacji z dokonanego zakupu bez podania przyczyn (w języku prawniczym jest to tzw. odstąpienie od umowy). Odstąpienie od umowy można porównać do użycia solidnego rypacza – powrót do stanu zero. To tak jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni, a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany produkt. Mamy jednak możliwość, aby poczekać ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
Jak w praktyce dokonać rezygnacji? To proste! Wystarczy nas o niej poinformować pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy nadanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu towaru, umieścić numer zamówienia – ułatwi nam to pracę.
Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu produktu dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z nim, to będziesz zobowiązany/a do zrekompensowania nam utraty jego wartości. I tutaj – nagły zwrot akcji! To, co opisaliśmy wyżej, będzie miało zastosowanie do wszystkiego innego, oprócz produktów, które ze względów higienicznych są sprzedawane w zapieczętowanym opakowaniu. W przypadku takich produktów, wraz z otwarciem opakowania tracisz prawo do rezygnacji z zakupu, bo taki produkt nie nadaje się już później do sprzedaży.
Zmiana od 08.02.2023:
Rezygnacja z naszych kosmetyków? To byłoby dość dziwne, ale teoretycznie istnieje taka możliwość. Każdemu zdarza się czasami po prostu rozmyślić – ważne jednak, aby zrobić to przed otwarciem opakowania, ale o tym za chwilę.
Jako konsument (wyjaśnienie tego słowa w pkt 4), w terminie 14 dni od dnia otrzymania fizycznego produktu (albo pozostawienia go u innej osoby przez doręczyciela), masz prawo do rezygnacji z dokonanego zakupu bez podania przyczyn (w języku prawniczym jest to tzw. odstąpienie od umowy). Odstąpienie od umowy można porównać do użycia solidnego rypacza – powrót do stanu zero. To tak jakbyś nigdy nie dokonał/a zakupu – my musimy zwrócić Ci wszelkie wpłacone pieniądze w ciągu 14 dni, a Ty w takim samym terminie musisz nam zwrócić otrzymany produkt. Mamy jednak możliwość, aby poczekać ze zwrotem pieniędzy do czasu odesłania towaru lub dostarczenia dowodu jego odesłania.
Jak w praktyce dokonać rezygnacji? To proste! Wystarczy nas o niej poinformować pisemnie lub e-mailowo za pomocą danych kontaktowych, które znajdziesz w pkt. 2. Do zachowania 14-dniowego terminu wystarczy nadanie oświadczenia przed jego upływem. Odstąpienie może Ci ułatwić specjalny formularz, który znajdziesz na końcu regulaminu, jednak nie musisz z niego korzystać. Prosimy Cię aby zarówno w oświadczeniu o odstąpieniu i przy odsyłaniu towaru, umieścić numer zamówienia – ułatwi nam to pracę.
Pamiętaj jednak, że w związku z odstąpieniem możesz ponieść pewne koszty. Zwrotu produktu dokonujesz na własny koszt, a w przypadku gdy będzie on zużyty w większym stopniu, niż było to potrzebne żeby zapoznać się z nim, to będziesz zobowiązany/a do zrekompensowania nam utraty jego wartości. I tutaj – nagły zwrot akcji! To, co opisaliśmy wyżej, będzie miało zastosowanie do wszystkiego innego, oprócz produktów, które ze względów higienicznych są sprzedawane w zapieczętowanym opakowaniu. W przypadku takich produktów, wraz z otwarciem opakowania tracisz prawo do rezygnacji z zakupu, bo taki produkt nie nadaje się już później do sprzedaży.
Kazali nam też poinformować Cię, że możesz na analogicznych zasadach odstąpić terminie 14 dni od usług, które świadczymy dla Ciebie nieodpłatnie – czyli newslettera, konta i powiadomienia o produktach. Nie ma to większego sensu, bo możesz z nich i tak zrezygnować w każdej chwili, a jako że są bezpłatne, to nie mamy czego sobie „zwracać”, no ale jako praworządny sklep, dzielimy się z Tobą tę bezcenną informacją.
17. Czy możemy dokonać zmiany regulaminu?
Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany regulaminu sklepu (np. gdy w końcu uznamy, że nasz prawnik okazał się zbyt kreatywny). Zrobimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w sklepie konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej.
Jeśli masz w naszym sklepie konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał/a je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.
Zmiana od 08.02.2023:
Może zdarzyć się tak, że dokonamy zmiany regulaminu sklepu, np. gdy w końcu uznamy, że nasz prawnik okazał się zbyt kreatywny. A tak na serio – może to się wydarzyć w następujących sytuacjach:
- zaistnieje siła wyższa, która nas do tego zmusi (wojny, katastrofy naturalne i tego typu nieprzyjemne zjawiska),
- zmienią się odpowiednie przepisy prawa (a to się u nas w kraju często zdarza) albo będzie to wynikać z wyroku czy decyzji administracyjnej,
- dojdzie od jakichś istotnych zmian w naszym biznesie (np. zmian w naszej ofercie czy zmian w umowach z innymi firmami),
- dostrzeżemy w praktyce naszego sklepu postanowienia, które budzą wątpliwości (mimo, że ten nasz prawnik mówił do Agi „będzie Pani zadowolona!”) albo prowadzące do niefajnych nadużyć (po prawniczemu „sprzecznych z zasadami współżycia społecznego”) uprawnień np. przez jakieś wredne włosomaniaczki (choć to chyba oksymoron, prawda?).
Zrobimy to poprzez ogłoszenie na naszej stronie nowego brzmienia regulaminu oraz powiadomienia wszystkich klientów, którzy mają w sklepie konto. Po 15 dniach od takiego powiadomienia, wprowadzone zmiany zaczynają obowiązywać – nie pogorszą one jednak w żaden sposób Twojej sytuacji, jeśli dokonałeś/aś zakupu wcześniej. Zmiana może wejść w życie wcześniej, jeśli wynika ze zmiany prawa albo decyzji sądu lub organu administracji.
Jeśli masz w naszym sklepie konto i nie wyrażasz zgody na zmianę regulaminu, będziesz musiał/a je usunąć, przed wejściem w życie nowego regulaminu. W przeciwnym razie nowa treść regulaminu jest dla Ciebie wiążąca.
18. Co możesz zrobić, jeśli wystąpi między Tobą a nami jakiś spór?
Jeśli wpadniesz we wściekłość, bo wcierka wleje Ci się do oczu i zacznie szczypać, lub też z innych przyczyn między Tobą a nami jakiś spór dotyczący dokonanych zakupów, tego regulaminu, czy korzystania ze sklepu, to najpierw staramy się załatwić go w drodze negocjacji.
Jeśli negocjacje nie odniosą pozytywnego rezultatu, możesz oczywiście skorzystać z drogi sądowej, natomiast jest to tylko jeden z wariantów. Warto przemyśleć skorzystanie z zasadniczo tańszych i szybszych pozasądowych sposobów rozstrzygania takich sporów – np. z mediacji prowadzonej przez Inspekcję Handlową albo ze Stałego Polubownego Sądu Konsumenckiego przy wojewódzkich inspektoratach Inspekcji Handlowej czy też z Ultima RATIO. Pierwszego Elektronicznego Sądu Polubownego przy Stowarzyszeniu Notariuszy Rzeczypospolitej Polskiej w Warszawie.
Musimy Cię też poinformować (bo „Unia każe”), że pod adresem http://ec.europa.eu/consumers/odr dostępna jest platforma internetowego systemu rozstrzygania sporów pomiędzy konsumentami i przedsiębiorcami na szczeblu unijnym (platforma ODR). To interaktywna i wielojęzyczna strona internetowa z punktem kompleksowej obsługi dla konsumentów i przedsiębiorców dążących do pozasądowego rozstrzygnięcia sporu dotyczącego zobowiązań umownych wynikających z internetowej umowy sprzedaży lub umowy o świadczenie usług. Podobno nawet jakaś osoba kiedyś z niej skorzystała, ale to być może tylko plotki.
Możesz też skorzystać z bezpłatnej pomocy powiatowego (miejskiego) rzecznika konsumentów lub organizacji społecznej, do której zadań należy ochrona konsumentów (m.in. Federacja Konsumentów).
19. Coś jeszcze musisz wiedzieć?
Tak! Musisz koniecznie dowiedzieć się, jak prawidłowo wybrać wcierkę – informacje na ten temat znajdziesz tutaj.
A jeśli chodzi o sprawy prawne, to nic nie przychodzi nam do głowy. Jeśli jednak po przeczytaniu tego dokumentu, cokolwiek odnośnie warunków zakupu jest dla Ciebie niejasne, skontaktuj się z nami pomocą danych kontaktowych wskazanych w pkt. 2
ZAŁĄCZNIK
WZÓR FORMULARZA ODSTĄPIENIA OD UMOWY.
(formularz ten należy wypełnić i odesłać tylko w przypadku chęci odstąpienia od umowy)
- Adresat: FRACTAL SOLUTIONS sp. z o.o., Chełmżyńska 253A, 04-247, Warszawa, e-mail: kontakt@napieknewlosy.pl
- Ja/My(*) niniejszym informuję/informujemy(*) o moim/naszym odstąpieniu od umowy sprzedaży następujących rzeczy(*) umowy dostawy następujących rzeczy(*) umowy o dzieło polegającej na wykonaniu następujących rzeczy(*)/o świadczenie następującej usługi(*)
- Data zawarcia umowy(*)/odbioru(*)
- Imię i nazwisko konsumenta(-ów)
- Adres konsumenta(-ów)
- Podpis konsumenta(-ów) (tylko jeżeli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)
- Data
(*) Niepotrzebne skreślić.